Hue, Ciutat imperial

Hue

Hue va ser una ciutat que em va agradar molt i em vaig sentir molt a gust, però seguint amb la meva mala sort al Vietnam, no la vaig poder gaudir com hagués volgut.


Hue

Vaig poder visitar la ciutadella imperial, però un cop vaig acabar, va començar a ploure a mars. De fet quan anava cap allà ja va caure una tempesta d'aigua brutal, em vaig refugiar a un bar a esmorzar i va parar de ploure.

A l'acabar la visita a la ciutadella imperial, va tornar la tempesta, però no una tempesta del maresme d'aquestes que cauen 100lts en una hora, era espectacular, semblava que et tiressin galledes d'aigua.

I a sobre no va parar fins a la tarda i ja no va res a fer per poder veure la resta, les tombes imperials necessites un tuk tuk o llogar una moto per arribar-hi i ja era tard per anar-hi.

Hue

Situada ben bé al mig del país, va ser la capital de Vietnam des de 1802 fins a 1945 que el seu emperador Bao Dai va abdicar en favor d'un govern comunista a l'acabar l'ocupació francesa.

Durant la guerra amb els Americans, aquí es va disputar una de les batalles mes sagnants de la guerra, 30 dies va costar als vietnamites reconquistar Hue.

Els Americans tenien la caserna militar dins la ciutadella i va acabar ben destrossada pels bombardejos Vietnamites.

Afortunadament, s'ha anat restaurant al llarg dels anys i ara es un lloc ben maco de visitar.

Com arribar a Hue

Les distàncies al Vietnam encara que no ho semblin són molt llargues, Hue és a 672kms de Hanoi i a 967kms de Saigon, el que significa que fer aquests camins amb bus o tren t'hi passaràs hores.

Amb bus i tren sortirà al voltant dels 15eur, una mica menys, però amb el bus necessitareu gairebé 12h de camí i amb el tren unes 14 hores.

No m'hi veia tantes hores en un bus o un tren i vaig començar a buscar vols.

Vaig aconseguir un amb Bambu airways, al principi creia que era una broma, però va resultar ser amb la Thai, la millor companyia amb la qual vaig volar al sud-est asiàtic.

El vol de Hanoi a Hue costava 678000VND, el que són 26 euros.

Hue
Aeroport de Hanoi

La ciutadella imperial de Hue

La ciutadella de Hue es molt gran, per visitar-la compteu que necessitareu un parell d'hores com a mínim, si us entreteniu una mica s'us pot allargar. Té 10 kms quadrats.

Hue¿Qué vas a hacer en Hue? 
Entrada a la ciutadella imperial de Hue

Es tracta de diferents pavellons de l'època imperial a Vietnam. Es va construir l'any 1805 i és patrimoni de la humanitat.

Hue

En primer lloc, teniu l'entrada que és la ciutat imperial, després teniu la ciutat púrpura prohibida, després de la ciutat prohibida de Beijing és la més gran i després hi ha un tros que en diuen la ciutat cívica.

Hue
A cada area teniu la seva porta d´entrada

El preu de l'entrada no es barata per ser Vietnam i pots escollir diferents bonus d'entrada.

Hue
Preus a finals de 2022


Jo vaig tenir la sort d'anar fent el recorregut a prop d'un grup d'espanyols i m'estalviava la guia amb el que anava escoltant, una estona també vaig estar a prop d'un guia anglès i vaig completar la informació.

Hue

Les tombes imperials de Hue

En sortir la meva idea era o llogar una moto o agafar un tuk tuk i anar a visitar les tombes reials, però amb la d'aigua que va començar a caure des d'aquell moment fins a la tarda ho va fer impossible, em vaig dedicar a buscar transport per l'endemà a Hoi An.

Com anar de Hue a Hoi An

Si comences a buscar informació per anar a Hoi An, no sé perquè, però tothom et deriva al tren o amb busos que duren 5 hores de trajecte i amb uns preus caríssims per fer una aturada al camí.

Si busques a la plataforma de bitllets d'Àsia, també et surten els mateixos viatges caríssims.

Vaig seguir buscant i vaig trobar travelvietnam.vn que només podia entrar a la web estan allà, quan ho provo des d'aquí casa no em deixa i em deriva a un altre web amb preus europeus.

Si el compres estan allà a aquesta web, us costarà 280000VND, (novembre 2022) els altres preus a diferents webs es a partir de 350000VND i si preguntes als busos que hi ha aparcats al pàrquing, voldran cobrar-te 450000VND.

Hue
Trasllat a Hoi An

Dins aquesta web, tens vàries sortides diàries a Hoi An en furgoneta, pots pagar en línia o en cash a l'arribar a la furgoneta. A la web jo vaig tenir problemes per fer el pagament online, però tenen un whatsapp i parles amb ells, et contesten de seguida i reserves a través del whatsapp, sense haver de fer cap pagament per avançat.

A l'endemà a l'hora pactada arriba la furgoneta a l'estació" de busos, entre cometes perquè l'estació és un descampat al costat del riu, al costat del parc.

Al Google Maps ho trobareu com City Sightseeing Huế bus station, el viatge és còmode i ràpid, en una mica menys de tres hores hi érem a Hoi An i tot per molt menys que a la plataforma de bitllets per Àsia.

Estació de busos

Mes articles del Vietnam aquí


   
                          







 

 

 

 


  

0 Comentaris