COM ANAR I MOURE´S A NAPOLS

Napols, la Bella Napoli, sense dubtes era un pendent que tenia feia molts anys, a pesar d´haver estat al costat o tindre´l programat per anar-hi alguns cops, mai ho havia pogut fer. 

Al haver anat al novembre, em va simplificar molt el recorregut ja que pots prescindir de la costa Amalfitana i les illes, el clima no era el millor per aquests destins.



Em quedava nomes la xixa, els llocs arqueològics i la visita a la cutat, inclos un partit de futbol al Estadi Diego Armando Maradona, anteriorment anomenat San Paolo.

COM ARRIBAR

Avió

El meu cas, des de Barcelona, evidentment la millor opció es el avió. Avui en dubte no hi ha discussió en quant a rapides i preus. 

Quant estava casat viatjàvem amb cotxe i rulot però en el meu cas, actualment viatjo sol i no fa cap sentit això econòmicament. 

Teniu varies companyies Low cost que fan el recorregut, bàsicament Vueling i Ryanair, si podeu escollir agafeu Ryanair, t´intentaran cobrar per tot però evitant els sobre carrecs, no passaran d´allà les putades. 

En canvi Vueling te un catàleg mes extens de putades, des de deixar-te tirat a una illa a anular-te un vol dies abans de marxar o eliminar el bitllet a ultima hora perquè el poden vendre mes car. o que de repèn no hi hagi vol de tornada a casa i buscat la vida. 

Anar i tornar a novembre de 2021 valia menys de 100 euros.

Bus

Del aeroport a la ciutat hi ha uns busus  anomenats Alibus, son de color verd. Amb una bona freqüència de pas, et portaran al centre de la ciutat. 

Be al centre centre no, a la plaça Garibaldi, stazione centrale. D´alla tens metro i taxis a tot arreu. El preu del Alibus es de 5 euros.

Tren

Si sou a Roma o a la costa Amalfitana, la millor manera de arribar es amb el Trenitalia. Des de Roma teniu trens que poden trigar a partir de 1 hora i 10 minuts
  .

Cotxe

Una altra opció és el cotxe, sincerament? una bogeria, si ja és una bogeria anar amb cotxe per la costa Amalfitana a l'estiu, entrar a la ciutat, tot i ser tota una experiència, jo no ho faria. 

A banda de com condueixen, la majoria dels carrers de la ciutat són estrets, en principi d'una direcció, cosa que fa que es congestioni molt el trànsit, sobretot en zones turístiques, com intentar baixar al passeig marítim venint del centre. 

I aparcar, per això mateix, la dimensió dels carrers, pot ser molt complicat.

ON DORMIR

Teniu diversos barris molt turístics com Vomero, Chiaia però heu de tenir en compte que encara que al mapa es vegi una ciutat plana té moltes però moltes pujades. 

L'ideal seria a prop del Plebiscit o al Quartiere Spagnolo, ja que tens tot més a mà o fins i tot amb una mica més de diners a primera línia del mar de la Bella Napoli. 

Jo vaig tenir altres prioritats, com el principal del meu viatge anaven a ser Pompeia i Paestum i si em feia temps Ercolano, l'ideal era dormir a prop de l'estació que em portés a aquestes destinacions.


Garibaldi és el barri i nom de l'estació. És un barri que no recomanen gaire a les guies, però segons el que llegeixis sobre Nàpols et fan venir ganes d'anar armat com si fossis a l'Afganistan. 

La veritat, el barri no és gens bonic, però jo no em vaig sentir amenaçat ni en perill en cap moment.

Tenia l'estació de Garibaldi per anar a Paestum o per agafar el metro al centre a menys de 700m i l'estació de la línia Circuvesubiana per a Pompeia a 25metres de l'hotel. Per mi aquesta zona va ser perfecta i pel barri, més barat que anar al centre.

TRANSPORT

Si la teva opció serà arribar a tots els llocs de la ciutat amb metro, la teva paraula clau serà Giornalero. Giorrnalero és el bitllet de metro que per 3.5 euros et permet entrar a tots els metres, autobús i funiculars durant un dia. 

Si no és el que encaixa amb tu, el bitllet de metro per a un sol viatge val 1.10€ i si vols que inclogui a part del metro la resta de transports val 1.60€. 

Després tens tota mena de bons com a la majoria de ciutats per un cap de setmana, per un setmana, mensuals... 

El centre és fàcilment visitable tot a peu però per arribar als miradors de la ciutat necessitaràs el funicular o per anar al castell de St Elmo.

LA VISITA A LA BELLA NAPOLI

Jo l´hi vaig dedicar 3 matins més o menys i em va faltar alguna cosa per veure, l'ideal han de ser 2 dies. 

Em van faltar visites per fer pel fet que vaig perdre molt de temps amb tots els miradors de la ciutat i en algun com el de Margellina més temps del necessari on es va trencar el timing que tenia establert.

Totes les guies et parlen del funicular de Margellina però aquest Funicular fa uns anys que no funciona per falta de personal segons em va explicar un Napolità 

Allà mateix on s'agafava el funicular, a la vorera del davant has d'agafar un autobús que et puja a l'av Manzoni. Si no disposes de gaire temps a la ciutat jo et recomanaria que et fixessis al mirador del Castell de Sant Elm.

Bella Napoli

 


És el que ofereix les millors vistes i és força accessible ja que pots agafar el funicular a la plaça Augusteu, situada a la mateixa 

Via Toledo, centre comercial de la ciutat. Si voleu una ruta pels principals llocs de Nàpols clica Aquí la teniu tota detallada amb un recorregut per la ciutat.

Consell

No deixeu d'anar a la Bella Napoli pel que us hagin dit o hagueu vist en pel·lícules i sèries. Jo em vaig sentir tan segur com a Castelló, València o Barcelona.      

                         

   
                          






 


 

 

0 Comentaris