Requisits i precaucions viatge a Nepal i l´Índia

Requisits i precaucions viatge a Nepal i l´Índia


Aquest no es un viatge fàcil de preparar, sobretot en el tema logística, com l'impossibilitat de comprar bitllets de tren online mentrestant encara ets a casa. 


viatge a Nepal i l´Índia


Però a part de la logística tens que preparar moltes mes coses que potser a altres viatges no son tant necessàries, em refereixo a temes de vacunes, visats i demes coses. 


Viatjar a l'Índia 


Realment es una decisió que molts no s´hi aventuren per pors, que han escoltat o han vist a algun vídeo. 

I el cert es que quan busques informació sobre l'indià, a tot arreu llegeixes i escoltes una frase: L'Índia no es per tots els viatgers, la pots acabar odiant o enamorar-te. 

No ho se, en el moment de publicació de aquest article espero estar volant cap a L'indià des de Nepal. Si, aquest article l'aniré escrivint al llarg d´aquets mesos abans veient com ho arreglo tot per anar cap allà. 

Però per moltes pors que em posin al cos no aconseguiran que em perdi veure el Taj Mahal o els fantàstics palaus del Rajasthani 


Xoc cultural 


Per el que sembla el xoc cultural serà molt bestia, sobretot en temes d´higiene i salubritat. Per això vaig escollir fer primer una parada a Nepal, quan ho mes fàcil era anar-hi un cop estes a Agra o Varanasi. 

Però per el que he llegit ve a ser una cosa semblant un o l´altre però no se, Nepal em semblava una entrada mes soft a aquest mon.


viatge a Nepal i l´Índia

 

Problemes amb companyies aèries 


Per començar hauria estat molt mes fàcil volar cap a New Delhi o Mumbai que no a Katmandú. 

A les dues destinacions has de passar per aquestes interminables aturades a orient mitja que tant odiem tots. 

L'últim cop vaig passar per Oman, la capital Moscat, vaig poder sortir del aeroport sense cap problema ja que no requereixes visat. 

Aquest cop l´aturada es per Riad i a hores d´ara encara no se si podré sortir del aeroport. Inclús potser haig de pagar un visat perquè et deixen estar en transit 12h i jo em sembla que estaré 13h. 

He parlat amb l'ambaixada de Aràbia per telèfon i per mail i ha estat impossible aclarir res, si haig de pagar visat em sembla que son nomes 145 dòlars.  


Canvi d´horaris en el viatge a Nepal 


Després continuo amb Air Aràbia fins a Katmandú, fent una petita parada a Sharjah, l´emirat del costat de Dubai, però en principi era escala tècnica i recollir algun passatger i continuàvem. 

Però com es costum a les companyies aèries asiàtiques comencen a enviar-te mails canviant l´hora del vol, normalment 20 minuts mes 15 menys, suposo que per temes de programació. 

Però aquest de Air Aràbia son uns cracks, han fet desapareixa el vol que tenia que agafar jo de la timetable i ens deixaran a sharjah un munt d´hores, no se si el vol tenia que sortir a les 12 del migdia fins les quatre de la matinada no marxarem, 

A la Unió Europea, un enrederament de mes de 4h tens dret a la devolució del import del bitllet, però això es orient mitja. Com a molt et fan un crèdit amb la seva companyia perquè l´utilitzis durant els propers 12 mesos. I jo que se si tornaré a volar per aquella zona...  

En fi em tocarà passar unes hores a Sharjah que aprofitaré per arribar-me a Dubai, si no hi ha mes canvis durant aquets mesos que queden per marxar. 


Vacunes per anar al Nepal e Indià 

En principi no hi ha cap vacuna obligatòria, recomanades moltes. 

El millor que us puc dir d´aquest tema es que a cada província hi ha un centre internacional de vacunació.

Truqueu i sabreu segur que us han de donar. 

Aquí, al de Castelló, realment ben ates vaig estar. La noia del telèfon em va informar bastant be i molt amablement de tot i em van donar hora amb la doctora i aquesta ja em va fer un màster en vacunes. 


viatge a Nepal i l´Índia

Jo crec que m´ha fotut alguna de mes que no necessitava. En principi em sembla que van ser tres les que em va posar, la de l´encefalitis japonesa, un reforç del tètanus i l´altre no se. 

D'aquí uns dies m´han de posar la segona de l´encefalitis japonesa i amb un anàlisis que m´ha demanat veurem que mes em cau.

També hi ha altres que no son vacunes talment com la de la malària que te l´has de prendre i no injectar i febre groga. 

No se ja us dic, truqueu al centre de vacunació internacional de la vostra província i us informaran correctament. La vostra vida val mes que qualsevol viatge. 

Les vacunes son gratis, al menys aqui Castellò.


Assegurança per el viatge a Nepal e Indià 


Viatjar sense assegurança pot ser un suïcidi, dins la unió europea tenim la targeta sanitària europea però quan surts d'aquí necessites una assegurança. 

Sembla una tonteria perque un sempre pensa a mi que m´ha de passar si mai em passa res. Jo em ser cuidar. 

En vacances fem mes activitats del normal i un accident es pot produir en el moment menys esperat pujant unes ruïnes, creuant un carrer que els cotxes venen en sentit britànic. Mil coses i una nit d'hospital a segons quins pasios no te res a veure amb el preu d´una nit a un hotel, la broma et pot sortir per un pico entre hospital i ambulàncies. 

Jo sempre faig servir Iati, aquí us deixo un link amb un 5 per cent de descompte. 

Aquesta es la única asseguradora que he trobat que no has de avançar tu els diners quan et passa alguna cosa, ells es fan càrrec de les despeses. 

Però si voleu mirar, al mercat hi han altres companyies on podeu comparar o amb la vostra asseguradora de confiança però no viatgeu sense assegurança i menys a segons quins llocs. 


Visats per viatjar a Nepal i l'indià 


Visat Nepal 


Un altre tema a solucionar. Molt complicat el de Nepal sobretot, el de l'Índia molt entretingut. 

El de Nepal el pots fer des de Internet però sabeu que després l´haureu d´anar a buscar a l´ambaixada o al consolat- Un drama per els que no vivim a Barcelona o Madrid. 

Amb Nepal tens l´altre opció que es on arrival. Jo el volia agafar online perquè arribava allà de nit i per no passar-me a fer tràmits de matinada, es veu que son 3 passos diferents que has de fer allà, ja ho explicaré quan arribi. 

Els preus del visat son: 

Visat turista Nepal multi entrada 15 dies (30$). 

Visat turista Nepal multi entrada 30 dies (50$). 

Visat turista Nepal multi entrada 90 dies (125$). 


Visat de L'índia 


Aquí si o si l´has de fer abans d´arribar allà, com a mínim 4 dies abans de marxar i com a molt 30 dies abans de marxar. 

Al lloro!! que hi ha moltes webs que ofereixen aquets visats i amb pagines molt semblants a l´oficial i us cobraran una barbaritat. 


viatge a Nepal i l´Índia


Preus dels visats de l'Índia  

Visa de turisme per a 30 dies, 23.75€.  

Visa de turisme per a 1 any, 70€.  

Visat de turisme per a 5 anys, 105€. 


Be continuo el article, ja tinc el visat de l´india, es molt llarg de fer, et pregunten un munt de preguntes, un cop has omplert tot el formulari, l´envies i et diuen que en 72h et diran si l´aproven o no. A mi em van contestar en 15h.


Vosaltres decidiu quin s'adapta millor a vosaltres, teniu en compte que no us podeu quedar tot el temps dins el país, encara que sigui per molt de temps el visat te uns límits de dies seguits que podeu estar allà.


Visat Aràbia Saudita

Si teniu la sort de fer escala a Aràbia saudita, necessitareu un altre visat.
Si l´escala és inferior a 12 hores no cal visat de trànsit, si es de 12 hores i escaig, com el meu cas 26€ en visat de trànsit.

Aquest visat és complicat de fer, bàsicament perque no hi ha informació en moltes webs, a tot arreu parlen molt del visat de turisme però el de trànsit com que no.
Si escrius a l´embaixada no et contesten, al final vaig trobar un tutorial a you tube, aquí teniu l´enllaç.

Al final aconseguit pero ha costat, no m´en sortia amb la web https://visa.mofa.gov.sa/ 


 

I fins aquí el tema dels preparatius, si van sortint mes cosetes ja aniré actualitzant la publicació. 


   
                          






0 Comentaris