Jaipur, la ciutat rosa

 Jaipur la ciutat rosa

Coneguda així pel color de les seves construccions, com a mínim al centre de la ciutat que no és pas petit.

Una ciutat realment maca, tot el que té per oferir és preciós i molt cuidat. El problema com ja vaig explicar és la brutícia que hi ha per tot arreu i la seva gent sobretot.

T'ho venen com l'hospitalitat de la seva gent i d'hospitalitat no té res, un tremend interès a treure't cèntims, estafar-te o robar-te.

Hawa Majal, el palau dels vents

La primera visita que vaig fer, va ser a l'Hawa Majal, ja que tenia l'hotel a uns 100 metres.

Jaipur
Hawa Majal


El palau Hawa Mahal es va construir com una ampliació del palau de la ciutat. Per visitar-lo ho haureu de fer quan aneu a visitar el palau de la ciutat, perquè Hawa Mahal no té entrada directa.

El més destacat d'aquest edifici són les finestres, que van ser l'objectiu per ampliar el palau. Des d'aquestes finestres les dones de la cort podien veure el carrer sense ser vistes.


Jaipur
Hawa Majal


Fort Amber, als voltants de Jaipur

Com arribar-hi 

D'aquí un i cap al Fort Amber. El cost de l'Uber 178 rupies, bastant més barat del que em demanaven tuktuks i taxis del carrer, aquests volien 400 rupies. 178 Rupies són 1,9 €, la distància són 11 kms més menys,

L'entrada

Pels turistes el preu és 550 Rupies i 25 rupies pels locals.

La visita al Fort Amber

En arribar el taxi us deixarà davant la porta, allà veureu el fort a dalt de la muntanya. A partir d'aquí començarà l'assetjament que no pararà fins que no estigueu a dalt el castell.


Jaipur
Fort Amber

Els primers que vindran son un munt de conductors que us voldran pujar a dalt el fort amb uns willys 4x4 per la muntanya de darrere pel mòdic preu de 50 €.

Mentrestant tindreu cents d'ofertes per fer-vos de guia, d'aquests n'anireu trobant per tota la pujada, el tema guies pot ser interessant, però anant un no surt pas a compte, són cars i si vas amb un grup de 6 o 7 persones si pot ser interessant, ja que el que pagues per cap és poquet.

A més tindreu els que us oferiran pujar en elefant fins a dalt, són molt pesats. Els elefants no tenen pas la columna per portar gent a sobre, poden ser excel·lents animals per estirar grans pesos, però portar gent a dalt els destrossa la columna.


jaipur
Pujant Fort Amber

La pujada es fa fàcil encara que hi ha un tros i fa calor.


Jaipur
Fort Amber

La fortalesa és un palau fortalesa construït sobre les ruïnes d'un anterior de l'any 900 aproximadament.

El que es pot veure actualment data del 1592 durant el regnat de rash (Raja) Man singh i durant cent cinquanta anys se'n van anar afegint edificis.


Jaipur
Fort Amber

Realment val la pena visitar-lo, és la visita estrella a Jaipur, això sí, prepareu-vos per veureu amb molta gent al voltant però un cop ets a dalt ningú se t'ofereix per fer de guia o mil coses i amb paciència a l'hora de fer algunes fotos és un lloc que no us empanidireu pas de visitar-lo.

Jaipur
Fort Amber


La visita i podeu dedicar 2 horetes ben bé o una mica si us entreteniu amb detalls com em passa a mi.

La baixada després és fàcil, només has d'anar esquivant elefants.

Jal Mahal anant cap a Jaipur

Un cop surts del recinte del Fort Amber, torna l'assetjament de tuktuks i taxis amb preus per turistes. Jo vaig demanar un Uber i fora sorpreses.

Jaipur
Jal Mahal


Anant cap a Jaipur l'hi pots demanar sense cap problema aturar-se a veure el Jal Mahal, és un palau en mig del llac, al que no es pot anar, només el pots veure des de la vorera del llac.

El City Palace de Jaipur

A la tarda després de descansar, visita al palau de la ciutat de Jaipur, és ben bé al centre, a pocs metres de l'hotel, al carrer de sota.

Només apropar-te comencen a aparèixer les ofertes per fer-te de guia pel palau i pel Jantar que està davant.

Després de moltes ofertes trobo una porta del palau, i en anar a entrar el policia em diu que és per una de les altres portes,

Quan estic marxant, un dels policies, que vigilava l'entrada em crida a part i em diu que ell em pot fer de guia per 3000 rupies.

Jaipur
City Palace, policies esperant víctimes


L'hi vaig dir que no gràcies, i va començar a insistir amb males maneres, bé la pressió va durar ben bé un quart d'hora, no sabia com treure'l de sobre.

La visita del palau

Per fi arribo a la porta principal i l'entrada costa 700 rupies pels turistes i com sempre pels locals un preu simbòlic que no recordo.

El palau és realment maco però no tant com el fort Amber, poder també perquè ja vaig entrar creuat després de l'incident amb el policia i el munt d'ofertes de guies que tenies al carrer.

Al poc d'entrar et trobes amb dos soldats típics d'allà, com si a Londres et trobessis amb els típics beefeters, et fas una foto amb ells i et demanen cèntims després de la foto i un altre cop de males maneres.

Jaipur
City Palace

Jo acostumo a pagar amb la targeta de viatge tot i no duia res d'efectiu i després de molt discutir, es van quedar amb les ganes.


Jaipur
City Palace

El que més m'empipa d'aquesta pressió sobre el turista és, primer que són molts però molts els que t'aclaparen, els que demanen i els que ofereixen de tot. I també que el primer apropament és amb un somriure però quan dius no thanks, comença la pressió però amb mala cara.

Dins del palau em vaig trobar amb més soldadets d'aquests i abans de la foto els avisava, no tinc efectiu, només va a haver-hi un que es va deixar fer la foto sense cèntims.

En sortir més pressió per la visita al jantar i al final no el vaig veure, me'n vaig allunyar de tot això a prendre alguna cosa i després a caminar.

El Jantar és una estació meteorològica de l'època dels Rajàs, estava planíssim pel que es veia per fora, l'entrada eren només 300 rupies.

Albert Hall Museum

Quan començava a fer-se fosc vaig enfilar cap a l'Albert Hall museum, el que m'interessava era veure l'edifici il·luminat, l'havia vist venint de l'aeroport i em va semblar espectacular i cap alla que vaig anar.

Jaipur


És realment maco, al museu no vaig entrar, ja que no tenia gens d'interès a veure'l. Des del centre hi ha una caminada important.

Les portes de la ciutat

No les tingueu en compte com a referència per orientar-vos perquè hi ha varies i totes molt semblants i us poden portar a equívocs.


Jaipur
Jaipur



   
                          

_____________________________________________________________________________







 






0 Comentaris