Nova Delhi en dos dies

 Visitant Nova Delhi

Com ja he explicat és la ciutat en la qual em vaig sentir més a gust de l'Índia i és una bona destinació per començar a conèixer el subcontinent Indi.

Abans que comenceu a visitar aquesta ciutat us he de dir que les distàncies entre els diferents punts turístics són enormes, encara que al mapa sembli que no. No en va és una ciutat de 32 milions d'habitants.

Raó per la qual necessitareu algun mitjà de transport i sense cap mena de dubte els tuktuks són qui us ajudaran a arribar a tot arreu o morireu en l'intent.

New Delhi
Viatjant en Tuktuk

Amb els tuktuks, ni cas del primer preu que us donin, aquell preu heu de contraoferta sense cap mena de vergonya un 20 o un 25 % del que us han demanat, així al final aconseguireu un preu del 40 o 50 % del demanat a l'inici.

La porta de l'índia a Nova Delhi

Al centre de Delhi es troba la porta de l'Índia, un arc de 42 metres d'alçada que commemora als soldats indis que van lluitar a la Primera Guerra Mundial al costat dels britànics.

Allà mateix es troba la flama eterna d'un altre memorial, aquest dedicat als soldats Indis que van lluitar a la guerra entre Índia i Pakistan i van perdre la vida.

Es troba a un indret sense trànsit, una avinguda molt ample amb jardins i amb molta tranquil·litat, al fons de l'avinguda aquesta es veu l'imponent parlament Indi.

New Delhi
Porta de l´India

Una recomanació és visitar-la al matí, no hi havia gairebé ningú, una tarda vaig passar per allà amb un tuktuk i era increïble a quantitat de gent que hi havia passejant per allà. Bé, com a tota l'Índia, a tot arreu hi ha molta gent normalment.

El temple de Loto a Nova Delhi

La següent visita va ser el temple del Loto, la manera d'arribar va ser amb tuktuk, 200 rupies, està lluny, a uns 11kms.

El Temple del Lotus és un dels edificis més famosos i populars de l'Índia, encara que no va ser inaugurat fins al 1986. El temple està situat al sud de Nova Delhi i compta amb un disseny impressionant i únic en forma de flor de lotus, el símbol indi de la pau, la puresa, l'amor i la immortalitat.

Aquí prepareu-vos per fer cues i més cues, la primera al carrer, tot i que el conductor del tuktuk em deia que no hi havia molta gent, a mi em va semblar bastant llarga. També haig de dir que va prou ràpida.

Aquesta primera cua és per accedir al recinte, revisió de bosses, registres, etc. 

New Delhi
Temple de Loto

Haig d'explicar que les files a l'Índia són orientatives. M'explico, el més fàcil és que algú es posi davant teu, o davant d'alguns que tens davant i si et queixes et miren amb una cara com dient; de quin planeta ve aquest.

Per ells és molt normal colar-se, si tu no estàs amorrat al de davant, amb la cara enganxada al seu clatell, significa que davant teu hi ha un lloc lliure. És una mica desesperant alguns cops, paciència o acabaràs a pals tot el dia.

Un cop dins del temple del Loto

L'entrada és gratuïta, un cop passeu la cua, teniu un caminet fins a encara el temple on tindreu les millors vistes del lloc.

Un cop arribes, més cues per deixar les sabates, has d'entrar descalç. Aleshores baixes a un nivell inferior, on hi ha un estanc i allà has de fer la cua més llarga de totes.

Un cop avança, un munt de gent passa i us aturaran a la porta del temple, allà tocarà una altra cua. Us col·locaran en 4 files, sense cap ordre, on la gent es cola com vol també i a l'estona cap a dins.

Dins del temple podeu estar tota l'estona que vulgueu i està prohibit fer vídeo o fotos, de seguida els tens a sobre dient-te que no gravis.

El temple dins no té res a veure, només teniu l'opció de seure i descansar però no té res, ja que es multi religions i no té cap símbol de cap mena.

En sortir cua un altre cop per agafar les sabates i a buscar el teu tuktuk o regatejar amb els centenars de tuktuks que hi ha a la porta.

El Qutb Minar de New Delhi

El Qutb Minar, és un minaret de 73 metres d'alçada, dividit en 5 pisos, diferenciats amb un balcó. És de maons pedra arenisca vermella.

És el minaret més alt del món i sense cap mena de dubte és el més interessant d'aquest complex on tot és bastant derruït.

New Delhi
Qutb Minar

La mesquita Quwwat-ul-islam és la mesquita més antiga construïda pels sultans de Delhi. També dins el complex.

L'entrada s'ha de comprar al davant, on hi ha un munt de taquilles, només una per estrangers, jo era l'únic a la fila, en canvi, les taquilles pels locals les cues eren interminables.

Preu de l'entrada 600 rupies pels foreigners.

Shri Adhya Katyayani

D'aquí el tuktuk em va portar a veure Shri Adhya Katyayani. Un temple realment maco, però em sentia com un extraterrestre. Tot era gent local i que no anaven a xafardejar el temple com jo, anaven a fer les seves pregàries i em miraven com una casa estranya entremig d'ells.

New Delhi
Shri Adhya Katyayana

Mausoleu de Safdar Jang

Tornant cap al centre de la ciutat, el conductor em va fer una parada a Safdar Jang, un mausoleu.

El mausoleu de Safdar Jang està situat al sud del centre antic de Nova Delhi. Safdar Jang era un alt dignatari d'origen persa de la cort de Mohamed Salah. La construcció d'aquest mausoleu fou promoguda pel fill de Safdar Jang.

New Delhi
Safdar Jang

La veritat no està molt ben cuidat, tot i està sencer i deu tenir poca rellevància històrica, ja que estava sol visitant-lo, això sí, cobren per entrar 200 rupies.

Després d'això, ja em vaig acomiadar del conductor de tuktuk i a dinar.

Tomba d'Humayunn a New Delhi

Després de dinar i discutir amb uns quants tuktuks, em vaig prendre la tarda amb més calma i vaig anar caminant fins al mausoleu d'Humayunn.

Aquí sí que hi ha bastant gent, el complex és bastant gran, primer teniu un petit mausoleu d'una tal Isa, em va semblar molt maco, la veritat. En aquest lloc vaig descansar de la calor i la caminada.

New Delhi

Després cap a la tomba d'Humayunn, realment exagerada per ser una tomba.

Es tracta de la tomba del segon emperador mogol, Humayunn. Era fill de Baber, el fundador de la dinastia i descendent de Genguis Khan. 

New Delhi
Tomba Humayunn

El preu de l'entrada pels estrangers, un altre cop 600 rupies.

I amb aquesta visita vaig acabar el primer dia, després a passejar per Old Delhi, tot i el seu aspecte de caòtic, brut, atapeït de gent és dels llocs que m'agradava més passejar per buscar on sopar i caminar abans d'anar a dormir.

Mesquita Jama Masij de New Delhi

L'endemà vaig començar amb aquesta mesquita, després dels advertiments rebuts el dia anterior sobre el barri tot i estar a prop, vaig agafar un tuktuk a l'estació de New Delhi.

Només arribar ja notes tot allò de què t'han advertit. Sense haver baixat del tuktuk tenia a sobre ja dues dones amb un munt de nens demanant cèntims. En baixar del tuktuk notaves com els nens ficaven la mà a la butxaca on tenies la cartera.

La veritat el lloc et creava bastant desconfiança, la mesquita està rodejada amb un mercadillo, i molta gent pendent de tu. 

A sobre la porta a la qual em va deixar el conductor de tuktuk estava tancada i vaig haver de rodejar tot l'edifici per trobar la porta oberta.

L'entrada 300 rupies i 50 rupies més per un pareo per tapar les cames tot i que els pantalons em tapaven els genolls, però el negoci és el negoci i no em van deixar passar amb els meus pantalons.

New Delhi
Jama Masij

La mesquita, res a veure amb les que tenim vistes del món àrab o Turquia. El que sembla l'edifici de la mesquita només és una paret, es veu que els fidels han de pregar al pati.

Almenys en anar a primera hora del matí, no hi havia ningú.

El fort vermell de Delhi

La següent visita va ser al fort de Delhi. Realment espectacular per fora, un edifici immens de color vermell.

New Delhi
Red Fort

Has d'anar fins a un dels cantons a buscar les taquilles per entrar. El preu per entrar són 950 rupies pels estrangers i 80 rupies pels locals.

Em va semblar un engany, però ben gran. El més interessant és la muralla exterior i la porta d'entrada. La resta és una caserna militar amb diferents edificis de soldats que els han adaptat per fer exposicions de qualsevol cosa, no té gens d'interès pel preu que costa entrar.

Raj Ghat New Delhi 

El Raj Ghat és el mausoleu dedicat a Gandhi, és el lloc on van incinerar el seu cos i han fet un espai per honorar-lo, és a una estoneta caminant des del fort Vermell. 

El problema va ser que en dos dies era el seu aniversari (2 oct) i estava tot tancat, no es podia accedir. És festa nacional el seu aniversari i ho estaven preparant tot per la seva festa.

El dia començava a anar pel pedregar.

Akshardham Temple

Akshardham Temple és un dels llocs més macos de New Delhi i un dels llocs on la teva paciència es posarà a prova.

Has de fer cua per entrar. Entrada Gratuïta.

Has de fer cua per un bolígraf per trenta mil persones per omplir un formulari, desesperant amb el sentit que tenen els Indis de les files.

Has de fer cua a una taquilla per deixar els teus aparells electrònics, està prohibit fer fotos i no et deixen entrar res electrònic.

Has de fer cua perquè et revisin si compleixes les normes.

Has de fer cua per demanar un pareo per tapar les cames i per fi entres, realment maco.

Aquesta es l´única foto que podreu fer del lloc

Akshardham significa la morada divina de Déu. És un lloc etern de devoció, puresa i pau. Swaminarayan Akshardham a Nova Delhi és un Mandir: una residència de Déu, una casa de culte hindú i un campus espiritual i cultural dedicat a la devoció, l'aprenentatge i l'harmonia.

Missatges espirituals hindús atemporals, vibrants tradicions devocionals i arquitectura antiga, tots es fan ressò en el seu art i arquitectura. 

El mandir és un humil homenatge a Bhagwan Swaminarayan (1781-1830), els avatars, devas i grans savis de l'hinduisme. 

El complex d'estil tradicional es va inaugurar el 6 de novembre de 2005 amb les benediccions de SS Pramukh Swami Maharaj i gràcies als esforços devots d'artesans i voluntaris qualificats.

Purana Qila la següent visita a New Delhi

Purana Qila és un dels forts més antics de Delhi, Índia. Construït pel segon emperador mogol Humayunn i el sultà surid Sher Shah Suri, molts creuen que es troba al lloc de l'antiga ciutat d'Indraprastha. El fort forma la ciutadella interior.

New Delhi
Purana Quila

Hi ha una mesquita d'aquestes sense sostre com Jama Masjid pero mes petita.

L´entrada aqui costa nomes 300 rupies. Bon lloc per descansar.

Bangla Sahib Sarowar, la millor visita de New Delhi 

A mi és el lloc que em va agradar més de New Delhi per ho maco que és i per com em van tractar.

Després de dinar, vaig agafar un tuktuk i em vaig plantar aquí.

Molta gent hi havia pels voltants, m'endinso cap al temple per passadís que tenen allà obert a l'entrada i de seguida m'ofereixen aigua freda, uns voluntaris allà anaven donant aigua a tothom que volia.

New Delhi
Bangla Sahib Sorowar

Més endavant em vaig haver de descalçar a una consigna com a tots els temples i ja podia enfilar les escales cap a dins.

Des del primer moment em va semblar un lloc maco de veure. Dins el temple vaig poder seguir una cerimònia que feien mentrestant anava visitant el lloc.

New Delhi
Bangla Sahib Sorowar

I després enfiles cap a fora i la visió del lloc és espectacular, aquí em vaig quedar molta estona, estava tan a gust segut a l'ombra i mirant-ho tot…

New Delhi
Bangla Sahib Sorowar

La Gurdwara Bangla Sahib és el principal temple sikh de la ciutat de Delhi (en l'Índia). Situat molt prop de la cèntrica Connaught Place, la seva estructura es reconeix immediatament per la seva peculiar cúpula daurada.

La Gurdwara Bangla Sahib va ser originàriament un palau, conegut com a Jaisinghpura, edifici propietat del Raja Jai Singh, governant de l'Índia del segle XVII. El vuitè Guru sikh, el Guru Har Krishan, va residir en ella durant la seva estada a Delhi en 1664.

D'aquí camí cap a Old Delhi un altre cop i a caminar per allà i sopar i així acabava la meva visita a New delhi.




   
                          

_____________________________________________________________________________






 

0 Comentaris