Nova Delhi, una sorpresa

Havia llegit molt sobre nova Delhi i la veritat que molts escrivien que no valia molt la pena quedar-se a aquella ciutat, fins i tot molts només passaven per l'aeroport per continuar camí cap a altres destins de l'Índia i, en canvi, em va semblar del millor de l'Índia.

New Delhi
New Delhi

M'explico, no té molta història, ciutat inaugurada el 1932, per tant, moltes coses que visites són dedicades a la història recent del país.

Però New Delhi, després de veure la resta del país, em va semblar una ciutat atractiva per passar-hi almenys dos dies i viure el seu ambient.

És una ciutat relativament moderna, amb molt ambient, sense tanta pressió cap al turista, excepte a Old Delhi.

És una ciutat amb avingudes molt amples, tipus com la diagonal, amb els seus laterals i molt de verd.

A mi realment em va agradar, potser perquè esperava molt menys d'ella.

Transport a la meva visita a la ciutat

Per arribar a la ciutat des de l'aeroport vaig agafar el metro que em va costar em sembla que 0,56 cèntims d'euro fins a New Delhi Railway station.

New Delhi
New Delhi Railway station

Jo tenia l'hotel ben a prop de l'estació, estava instal·lat a Old Delhi. A Old Delhi podreu trobar bons hotels a preus irrisoris només pel lloc on estan situats.

Per la resta de visites de la ciutat, normalment vaig utilitzar tuktuks, són molt barats si regateges clar.

Ells intentaran collar-te amb el preu i gairebé sempre demanen sobre 300 rupies als guiris, que són uns tres euros, però quan regateges els treus per cent i escaig i ja és quasi el doble que cobrarien a un local.

També t'ofereixen molt, acompanyar-te tot el dia però a preus desorbitats. Un d'aquests em demanava 2000 o 3000 rupies per tot el mati anar a tot arreu. Jo vaig dir-li que només el necessitava per anar a un lloc i bé, vam anar per 200 rupies, ja que eren quasi 15 kms.

New Delhi
New Delhi

En arribar va voler esperar sense cobrar-me l'espera pel següent viatge i així tot el dia.

Les distàncies entre tots els llocs a visitar són enormes.

Cada cop que intentava treure el tema del preu amb aquest, em deia no et preocupis tu pagues amb el que estiguis còmode pagar.

Al final del dia, no sé si li vaig pagar unes 800 rupies, tenint experiència com a taxista i calculant el primer trajecte que és l'únic del qual vam parlar d'un preu, vaig calcular el que podria valdre tot i una mica de propina i va quedar més que content.

Menjar a New Delhi

El primer dia vaig tirar McDonald's, el meu estómac encara no estaria preparat per menjar el que t'oferien per allà.

Els següents dies ja vaig menjar de tot, menys menjar del carrer, bé, alguna excepció vaig fer, però la higiene d'aquests llocs de carrer és molt inferior per exemple al sud-est asiàtic.

Així i tot, trobareu bons llocs de menjar al carrer a Nova Delhi prop dels edificis d'oficines i amb més higiene i varietat que a altres llocs de la ciutat, només cal buscar edificis moderns alts, i a prop segur que hi ha un lloc de menjar.

Els preus de les visites als llocs

Bé els temples acostumen a ser gratuïts, a alguns no podreu entrar si no sou Hindús, però a la resta si segueixes les seves normes no hi ha cap problema, és més t'acollonaran molt bé, sobretot als sikhs.

Als monuments hi ha un complet abús cap al turista, almenys veient e que cobren als locals i el que et cobren a tu.

Per exemple al fort vermell de Delhi, l'entrada pels locals és de 80 rupies i pels estrangers 1000 o una mica més, ara no recordo si eren 1200.

A altres llocs per ells és 70 o 60 rupies i pels turistes és 600 rupies, aquest és un dels preus més comuns en els llocs a visitar, que em sembla car pel nivell del país quan pots menjar per un euro i haver de pagar més de 6 per un monument.

També et pot interessar: Perquè vaig tornar abans de l'Índia 

                                       Requisits per visitar l'Índia i Nepal


0 Comentaris